חייג עכשיו: 052-6415354

תכנון נכון של מערכת חשמל בייתי ותעשייתי

לקראת מעבר לבית חדש או בעת שיפוץ של מבנה תעשייתי, דבר שחשוב מאוד לבצע הוא תכנון נכון של מערכת החשמל בנכס. השלב הנכון להתחיל לתכנן הוא עוד בשלב האדריכלי בעת עיצוב הפנים. לאחר ביצוע עבודות השלד יש להתחיל לתכנן את נקודות החשמל ושקעי כוח במידת הצורך במיקומים הנכונים. קחו בחשבון כי באם תצטרכו הוספה או תיקון של נקודות חשמל שנשכחו במהלך התכנון הראשוני, הרי שזה עלול לגרור איתו הוצאות כספיות נוספות לעבודת חשמלאי וצורך בעבודות חציבה טיוח וצביעה נוספות.

תכנון נכון כולל גם הרכבה והחלפה של לוחות חשמל ובקרב בביתם פרטיים ומבני תעשייה, ביצוע בדיקות בטיחות, הארקה ועומס חשמל, התקנת תאורת פנים וחוץ, כל זאת תוך כדי מחשבה על ייעול צריכת חשמל וחיסכון בעלויות.

להלן מספר נקודות שחשוב לשים לב אליהן במהלך תכנון מערכת החשמל:

  • כמות שקעים ומיקומם – לתכנון מראש את מיקום שקעי החשמל הדרושים ניתן להיעזר במעצב הפנים וחשמלאי מורשה. כמו כן, הכנת שקעים בכמות מספקת תמנע את בדיעבד את הצורך בכבלים מאריכים ומתאמים. חשוב לבקש מהחשמלאי שיתקין לשקעים במקלחת גם פקק פלסטיק המונע רטיבות ולחות.
  • שקעי כוח – במטבחים לדוגמא ישנם מכשירי חשמל הצורכים חשמל רב. לתנור אפיה, לדוגמא, כדאי להתקין שקע כוח. זהו למעשה שקע המחובר ישירות ללוח החשמל ועל כך יכול לספק מתח רב יותר למכשיר החשמלי.
  • תאורת פנים וחוץ – תכנון נכון של מיקומם ומספרם של גופי התאורה והשקעים בכל חדר בהתאם לגודלו וייעודו. בעת תכנון של תאורת חוץ, חשוב לקחת בחשבון כי גם תחזוקה והחלפה בעת הצורך צריכה להיות נוחה, על כן מומלץ להזין את התאורה באמצעות כבלים העוברים בצינור באדמה.
  • בטיחות לפני הכל – תכנון עומס החשמל הוא צעד הכרחי למערכת חשמל תקינה. דבר זה דורש חישוב נכון של צריכת החשמל הצפויה, חלוקה נכונה של מעגלים שתמנע עומס יתר העלול לגרום לבלאי מהיר של המערכת ותקלות חשמל העלולות לפגוע במכשירי החשמל ולגרום לבעיות בטיחות, שרפות והתחשמלויות.

זכרו כי תכנון נכון של מערכת החשמל והתקנתה ע"י חשמלאי מורשה מתבטא בהתאמה שלו לצרכים הנוכחיים תוך כדי התחשבות בצרכים העשויים להופיע בעתיד.

    קידום אתרים בגוגל קידום אתרים בגוגל