חייג עכשיו: 052-6415354

סכנות בחשמל בייתי ותעשייתי

מערכות החשמל הן חלק בלתי נפרד מחיינו, בין אם בבית, במשרד, או בכל מבנה תעשייתי וציבורי אחר. אך חשוב לזכור כי בעת השימוש היומיומי אנו עלולים להיות בסכנה עקב תקלות כאלו ואחרות במערכת החשמל עצמה, מכשירים תקולים או שימוש לא בטיחותי במערכת ובמכשירים.

קצרים חשמליים

קצרים חשמליים הם תקלה הנובעת ממעבר של זרם חשמלי במסלול לא מתוכנן. קצר יכול להיגרם מחוטים ומפסקים לא תקינים, חיבורים לא נכונים, הארקה תקולה ואף בידוד שנהרס בתוך המכשיר החשמלי. קצרים חשמליים עלולים לגרום לתאונות שריפה והתחשמלויות. על מנת למנוע את התקלות הללו יש צורך בחשמלאי מוסמך בעל תעודות מתאימות אשר יבצע בדיקות תקופתיות ותיקון ליקויים מיידי בעת הצורך.

התחשמלות

התחשמלות היא לצערנו סכנה ממשית. במיוחד במצבים בהם קיימים ליקויים במערכת החשמל או מכשירי החשמל המחוברים אליה. התגוננות בפני התחשמלות כוללת התקנת מפסק פחת ובדיקה של ההארקה במבנה. חשוב לציין כי גם במצבים בהם המערכת תקינה לחלוטין ישנה סכנת התחשמלות ויש לשמור על כללי זהירות בעת כל שימוש במכשירי החשמל כגון הימנעות נגיעה במכשירי חשמל בידיים רטובות, איסור על הוצאת תקע משקע במשיכת כבל החשמל וכמובן איסור על נגיעה בחוטי חשמל חשופים.

טיפול נכון בחשמל

  • תכנון נכון של מכשירים ומערכת חשמל ביתית או תעשייתית הוא הצעד הראשון בהגנה מפני התחשמלות ונפילות מתח עקב עומס יתר על המערכת.
  • תקינות הארקה, ממסר פחת והתאמה לעומס אלו הדברים הבסיסיים שיש לוודא כי עובדים בצורה תקינה, יחד עם תקינות השקעים והמפסקים.
  • הימנעות משימוש במכשירי חשמל או שקעים פגומים ותיקון מיידי של ליקויים במערכת החשמל והמכשירים המחוברים אליה על ידי חשמלאי בעל רישיון מתאים.
  • זכרו כי נקודות חשמל באזורים החשופים למים יהיו מוגנות מנזקי מים, דבר הדורם מיקום נכון ולעיתים גם כיסוי פלסטיק העמיד במים.
  • בבתים בהם גדלים ילדים חשוב לשים לב כי קיימים מסתמי בטיחות על כל השקעים, וכי ארון החשמל ממוקם בגובה הרחק מהישג ידם של ילדים.

    קידום אתרים בגוגל קידום אתרים בגוגל