חייג עכשיו: 052-6415354

תכנית חשמל נכונה

אף פעם לא מאוחר מידי לעבור לתוכנית חשמל נכונה.

בעת תכנון מערכת החשמל בבית או מתקן תעשייתי חשוב מאוד לעבוד צמוד לאדריכל/ מעצב פנים וחשמלאי מורשה. היתרון של בניית תכנית חשמל עם איש מקצוע הוא בניסיון שהוא יכול להציע לכם, כל הפרטים הקטנים שאולי לא חשבתם עליהם כמו גם מחשבה על אביזרי חשמל בנמצאים בשימוש ומיקומם של שקעים ומתגים.

להלן מספר נקודות חשובות שיש להתחשב בהן בעת יצירת תכנית חשמל נכונה:

  • חד פאזי או תלת פאזי? ברוב הדירות הישנות החשמל הינו חד פאזי ולכן אינו יכול להחזיק מכשירים בעלי צריכת חשמל גבוהה במקביל כמו מכונת כביסה ומזגן לדוגמא. החלטה חשובה שיש לבצע היא האם לעבור לתלת פאזי ולספק לבית נקודות כוח ולהיפטר מעומס יתר על מערכת החשמל וקפיצה את החשמל בעת הפעלת מכשירי חשמל רבים בו זמנית. שימו לב כי הגדלת התוכנית לתל פאזי דורשת אישור של חברת החשמל מבעוד מועד.
  • שקעים – שקעים אלו מיועדים לכל מכשירי חשמל שצריכת החשמל שלהם אינה גבוהה במיוחד, כגון מנורות, מטענים ואף לפ-טופ. התאימו את גובה ומיקום השקעים לנוחות שלכם, וודאו כי יש מספיק שקעים כך שתתאפשר נגישות נוחה לחשמל מבלי הצורך להשתמש בכבלים מאריכים ומפצלים. שימו לב כי על שקעים הנמצאים בחדרי האמבטיה יותקן פקק פלסטיק המונע רטיבות ולחות.
  • שקעי כוח – שקעים אלו מיועדים למכשירי חשמל אשר נחשבים לצרכני חשמל כבדים. הם למעשה זוכים לחיבור ישיר מהשקע ללוח החשמל. בדירת מגורים אלו יכולים להיות מכונת כביסה, תנור אפיה ומזגן. ואילו במבנים תעשייתיים למכונות או למזגנים רצוי להוסיף נקודת כוח.
  • בטיחות – תמיד וודאו כי כל התקנות מערכת החשמל מבוצעות ע"י חשמלאי מוסמך בעל רישיון בר תוקף. חישוב נכון של צריכת החשמל הצפויה יעזור לבצע חלוקה נכונה של מעגלים כלי למנוע עומס יתר על המערכת וקפיצות בחשמל היכולות לגרום לסכנת התחשמלות ופגיעה במכשירים החשמליים. חשמלאי מורשה יוודא כי גם כל אמצעי הבטיחות, ההארקה וכל המפסקים, תקינים ועובדים כשורה.

    קידום אתרים בגוגל קידום אתרים בגוגל